TasbihMu unTukku..

Thursday 23 February 2012

pengakhiran cinta kita...

Allah Engkau dekat...
penuh kasih sayang, 
xkan pernah Engkau biarkan hambaMu menangis..



                 Perjuangan, Jihad hanya kerna ilmu.. Tiada yang indah
 melainkan dapat merasa manisnya ukhuwah yang terbina berpaksikan
      cinta Allah, bertemu berpisah, hanyalah dua kalimah..
  Sesungguhnya caturan Allah itu adalah sebaik2 percaturan...!!




Teman, hari ini, pada tarikh ini.. Boleh jadi hari terakhir kita bersama menyemai kasih, menuai rasa cinta.. Dan pasti! hari ini hari terakhir kita berpimpin tangan melangkah ke medan jihad, hanya demi ilmu...! Biarlah Allah menjadi saksi, suburnya hati2 kita bermadu kasih.. Tulusnya hati2 kita dalam bercinta.. dan biarlah Allah menjadi saksi, beratnya rasa hati apabila waktu itu memisahkan kita, moga Allah juga menjadi saksi, betapa kentalnya jiwa2 kita melangkah ke medan jihad, tanpa ada tangan yang memimpin, tanpa ada teman yang berjuang seiring.. 


Ya Allah, hari ini, pada tarikh ini, Engkau telah takdirkan perpisahan antara kami, tiada kata yang terluah, melainkan pujian hanya kepada Engkau, kerana tiada perpisahan melainkan pada awalnya telah Engkau adakan pertemuan, dan tiada kata pada pertemuan melainkan hanya bahagia.. Ya Allah, Sungguh!! percaturanMu amat indah!! Antara 2 kalimah, Engkau selitkan rasa kasih, rasa sayang, benci mahupun dengki mendengki.. Ya, 2 kalimah, pertemuan-perpisahan.. Hayat yang Engkau taklifkan, sudahpun lengkap kami isikan, dengan coretan kenangan pahit dan manis.. Benar, Manis saja tidak cukup untuk kita merasakan makanan kebahagiaan itu.. Ya Rahman, Sungguh! Nilai kasih sayangMu selautan berbanding kasih sayang antara manusia.. Engkau jadikan 2 hati terikat menyimpul kasih, namun di akhirnya Engkau takdirkan 2 jasad terlerai oleh waktu.. Hikmah yang Engkau adakan tak terjangkau oleh minda2 kami... Hanya kepadaMulah kami berserah diri..


Wahai diri, bersabarlah, jangan kau kesalkan pada perpisahan, mahupun pertemuan... kerna segalanya sudah tertulis sebelum engkau mengenali dunia.. Andai hari ini hari terakhir pertemuan 2 jasad, biarlah hari ini juga menjadi hari pertama  2 hati saling mendoakan,.. kerna ukhuwah itu bukan terletak pada pertemuan, bukan pula pada manisnya ucapan di bibir, bukan pada pemberian atau hadiah semata2, tetapi pada ingatan terhadap saudaranya di dalam doa... 




  " Di jalan Allah, persahabatan ini bukan milikku dan bukan jua milikmu, persahabatan ini adalah
   perancangan Allah yang mengetahui segala rahsia, kerna Dialah aku mengenalimu dan kerna Dia juga telah menetapkan kita mengukir 1001 kenangan, persahabtan ini sudah pasti terisi dengan kasih
      dan sayang, moga persahabatan ini berkekalan selamanya, bernaung di bawah redhaNya... "




  
                   Persahabatan umpama untaian tasbih, ada permulaan, 
                       tiada  berpenghujung..






              Imana, Ecah, Qayyum, Yati, Aishah Sabri, Aisyah jamaluddin, Yumni, Mimi, Ummu
                                            Rita, Fadila, K.dayat, K.long, Najiyah, K.mar..


* Aku hanyalah apa yang diciptakan Allah.. Kelemahan yang aku miliki menjadi bukti betapa lemahnya aku menjadi seseorang yang bergelar sahabat.. Ketahuilah teman, Aku sudahpun mencuba yang terbaik, segala yang terlopang yang aku ciptakan,, kasar tutur kata, terlanjur bicara, terlebih bercanda shgga mengguris hati2 kalian, harap dimaafi,, Akhir kalam, terima kasih atas corak2 khidupan yang kalian telah warnakan pada hati seorang pengembara ini..


Tulus ikhlas menyayangimu,
Tasbih Putihku...

1 comment:

  1. good jobs...tumbs up...s1 sahabat tu cerminan pda sahabatnya yg lain...;)

    ReplyDelete